Tuesday, October 12

The Right Wing Spin Machine Spews Up Something New

NewsMax with their usual twisted reasoning...
Can Democrat critics of Sinclair Broadcasting, who now demand that the upstart network cancel plans to air a documentary on John Kerry's anti-Vietnam war activities, actually be serious?

More than a month after CBS News star Dan Rather aired forged military records trashing President Bush in a blatant attempt to swing the election to John Kerry, not a single CBS News staffer has been fired - even though forging military records is a federal felony punishable by up to 20 years in jail.
Ya see, folks...Rather APOLOGIZED. Has Bush apologized for the close to 1,100 dead Americans for "disarming Saddam"? Nope. And last I checked, murder is one of them federal felonies, too.

Oh yeah. Nobody STILL has come forward to say that what was said in those military docs was untrue. NO ONE.

We all know an apology won't bring those kids back to life. But the little crackhead can't even bring himself to say it. It wrecks his little "tough guy" act.

Screw Bush and all who believe in him.

UPDATE: Wow - no sooner did I post this than did I find this nice little Nation piece posted at CBSNews.com. Sweeeet:
Sinclair: 'Attackumentary' = News

(The Nation) This column from The Nation was written by Ari Berman.

Republicans must really be feeling desperate. The GOP-coddling Sinclair Broadcasting Group -- whose sixty-four stations reach 25 percent of the national television audience -- is forcing its local stations to run an anti-Kerry propaganda film a week before the November 2 election, the Los Angeles Times reported Saturday. The documentary Stolen Honor, produced by former Tom Ridge stooge Carlton Sherwood, and airing between October 21 and 24, accuses Kerry of actually prolonging the war in Vietnam as a result of his antiwar activism.

Sinclair's stations include Fox, ABC, CBS, WB and UPN, fourteen of which air in crucial swing states. Federal election law prohibits public corporations and labor unions from airing "electioneering communication" sixty days before an election. But Sinclair dubs the anti-Kerry attackumentary "news content."

A cursory look at Sinclair's recent record shows which side the broadcasting company is on. This is the same Sinclair Broadcasting Group who last April cried wolf over an attempt to "influence public opinion" by forbidding its seven ABC affiliates from airing a Nightline special devoted to the soldiers killed in Iraq.

The same Sinclair who gave $66,000 to the Republican Party in 2004.

The same Sinclair who required weather men to read a statement supporting President Bush's war on terror in 2001.

The same Sinclair who prevented a Madison, Wisconsin Fox affiliate from airing an advertisement by the Democratic National Committee last July.

The same Sinclair who today forces local stations against their will to run a daily "commentary" segment by its corporate spokesman which calls the French "cheese eating surrender monkeys," and antiwar Congressman "unpatriotic politicians who hate our military."

You get the picture.
Sadly, 25% of America gets Sinclair's picture. Nice punch to their fat gut, though...